Od bakalářky k miliardovému obratu

Co začalo jako klukovský sen a bakalářská práce toho času studenta Vysoké školy ekonomické, je dnes businessem s obratem, který se pomalu, ale jistě blíží miliardě za rok. Řeč je o Peteru Hajdučkovi a jeho firmě Footshop, která provozuje stejnojmenný e-shop a kamenné prodejny se stylovými teniskami. Prodejce streetwearové módy nedávno představil nové logo od Studia Najbrt a plánuje další spolupráci po vzoru té se značkou adidas. A pro klienty ČSOB Premium si připravil speciální akci.

Od roku 2011 definuje Footshop podobu módy v ulicích a svým zaměřením na limitované a prémiové kolekce zpřístupnil exkluzivní produkty i tam, kde by jinak nebyly k dostání. Vedle nejpopulárnějších značek jako Nike, adidas, Vans nebo Reebok jsou ve Footshopu k mání i prémiové značky jako Rick Owens, Raf Simons, CDG, Yeezy a kolekce nejvyšších produktových sérií Vans Vault nebo adidas Consortium.

Ekologické zpracování odpadů i výběrový sekáč

V rámci společenské odpovědnosti se Footshop podílí na ekologicky udržitelných aktivitách, do kterých zapojuje svých 5 kamenných prodejen v metropolích střední a východní Evropy. Od logistiky skladu po brandové kampaně minimalizuje zátěž na životní prostředí ekologickým zpracováním odpadů nebo spoluprací se studenty designu.

Na myšlence „pomalé módy“ stojí projekt The Second. Ten má lidem ukázat, že pro to nejlepší oblečení v šatníku není vždycky nutné pořizovat si úplně nové produkty. Zákazníci Footshopu si tak kromě novinek mohou v prodejnách vybírat i v sekci „second hand“.

Tenisky s modrotiskem

Díky spolupráci s globálními partnery obohatil Footshop svět „sneakers“, jak se stylovým teniskám v komunitě říká, o vlastní designové kousky. Na podzim roku 2020 spatřila světlo světa kolaborace s firmou adidas. Na jinak městských teniskách Superstar se objevují prvky inspirované toulkami přírodou a vzory připomínající tradiční techniku modrotisku. Ten je jedním z nejstarších způsobů potisku, a je dokonce zapsaný jako nehmotné dědictví UNESCO.

„Tato kolaborace je pro nás jedním z největších milníků, kterého jsme mohli dosáhnout. Málokterému obchodu s teniskami se toto podaří uskutečnit do 10 let od založení. Jsme velmi pyšní, že právě s námi se adidas rozhodl vytvořit společné dílo, navíc na takto ikonickém modelu,” komentuje majitel Footshopu Peter Hajduček. Potvrzením úspěchu kolaborace je i to, že série v počtu 520 párů byla okamžitě vyprodána.

Čas na jarní přezutí

Vykročit do nové sezóny teď mohou klienti ČSOB Premium v luxusním obutí: Footshop si pro vás totiž připravil exkluzivní slevu 20 % při nákupu nad 2 500 Kč.