To nejlepší zhodnocení

Komentář Aleše Prandstettera, vedoucího oddělení analýz a investiční strategie ČSOB Asset Managementu

Projekt Profitoskop vyhodnotil, jak efektivně banky zhodnocují peníze svým klientům. V konkurenci 14 bank jsme obstáli na jedničku.

To nejlepší zhodnocení

Vyhrávat v investiční soutěži je pro někoho, kdo tvoří investiční strategii firmy, vždy příjemné. Vítězství je však o to cennější, když vítězné portfolio tvoříme a přetváříme v souladu s reálnými portfolii tak, jak je doporučujeme konstruovat bankéřům, investičním poradcům i našim klientům.

Vzhledem k tomu, že součástí zadání byly parametry klienta, které opravňovaly k výběru rizikovějších, ale výnosnějších investic (delší investiční horizont, investor unese relativně vysokou roční ztrátu), zvolili jsme model velmi odvážné investiční strategie.

Vítězství nám konkurenti usnadnili tím, že si plně neprostudovali charakteristiku modelového klienta. Portfolio složené jen ze spořicího účtu jistě nebylo tím správným řešením jeho investičních potřeb.

Portfolio samozřejmě mohlo za uvedený rok a půl skončit i v minusu, investiční horizont je minimálně pět let. Správně bychom se tedy měli na výsledky podívat až za pět let a víc a poté zhodnotit. Věřím samozřejmě, že i za těch pět let bude naše řešení hodnoceno jako nejlepší.

Všechny podrobnosti najdete také v článku Výsledky Profitoskopu za rok a půl: Jak banky doposud zhodnotily peníze modelových klientů?