Představili jsme unikátní ČSOB Index inovací

Mapujeme stav inovací v hlavních oblastech běžného života. Věděli jste, že 83 % Čechů je vítá a 11 % je jimi přímo nadšeno? Nejvíc nám chybí ve zdravotnictví, školství a veřejné správě. Poslechněte si víc.

Podle průzkumu Češi k životu potřebují mnohem více inovací a moderních řešení, než jim firmy, instituce i státní správa nyní poskytují. Nejlépe nároky lidí naplňují obchody a služby, bankovnictví nebo zboží pro domácnosti. Naopak silně za očekáváním obyvatel jsou v inovacích zdravotnictví, školství, veřejná správa nebo doprava. To odráží výsledek unikátního ČSOB Indexu inovací, který dosáhl 38,7 bodu ze sta možných.

  • 83 % Čechů se staví k inovacím vstřícně, 11 % je inovacemi nadšeno
  • 7 z 10 firem chce inovovat, ale realizaci dokončí necelá polovina
  • hlavní bariéru představují náklady a nedostatek kvalitních a kreativních zaměstnanců
  • pro každého člověka znamená inovace něco jiného, význam se mění podle hodnocení oblasti
  • dlouhodobá inovativní strategie ČSOB Digitálně a s lidmi stojí na poskytování produktů a služeb jednoduše, pohodlně a bezpečně způsobem, který lidem nejvíce vyhovuje

ČSOB Index inovací jsme představili debatou u kulatého stolu. Za ČSOB vystoupili Michaela Lhotková, Jan Sadil, Ján Lučan a dalšími hosty byli Eva Pavlíková (CEO Česko.Digital), Michal Vondraš (Country Manager CZ Medtronic) a Miroslav Hřebecký (programový ředitel EDUin).

Na debatu se můžete podívat zde: https://youtu.be/qrSsWrBCVSY

ČSOB Index inovací:

Ukazuje vnímání stavu inovací v České republice s ohledem na jejich potřebu v hlavních oblastech každodenního života, kam se řadí školství, zdravotnictví, vybavení domácností, banky, osobní a hromadná doprava, obchod a služby a veřejná správa. Celkový index může nabývat hodnot od 0 do 100 bodů, přičemž hodnoty od 65 bodů výše lze považovat za velmi dobré a hodnoty pod 25 bodů za velmi špatné. Respondenti v průzkumu hodnotili bodováním v každé životní oblasti vždy důležitost a potřebnost inovací a poté i skutečný stav. Průzkum uskutečnila v červenci na vzorku 1000 osob agentura Datank, která souběžně vyzpovídala také zástupce 500 firem z celé ČR.