Kyberbezpečnost až na prvním místě

Nejenže střežíme vaše data a klademe důraz na vzdělávání o bezpečnosti na internetu a obraně proti hackerským útokům, ale podporujeme i projekty, které se takovým tématům věnují. A tím to pro nás zdaleka nekončí.

Kyberbezpečnost až na prvním místě

Spolupracujeme například s youtubery na vzdělávání mladých lidí a nebojíme se ani provokovat či lehce šokovat, aby téma kyberbezpečnosti bylo slyšet. I proto jsme podpořili Linku bezpečí a její kampaň Hustá Lída, našeho dlouhodobého partnera v neziskovém sektoru. Cílem zmíněné kampaně je budovat povědomí o úskalích pohybu dětí i dospělých v online světě.

„V ČSOB u našich klientů pozorujeme, že prevence v oblasti digitální bezpečnosti bohužel stále není dostatečná. Jsme proto přesvědčeni, že na případná nebezpečí číhající na internetu je potřeba upozorňovat nejen děti, ale i jejich rodiče. Meziročně nám totiž počet případů, kdy se klienti vystaví riziku ztráty peněz vlivem nezodpovědného chování v online světě, roste o desítky procent, a to i přes rozsáhlá opatření z naší strany a neustálou preventivní edukaci. Také proto nám podpora a zapojení do kampaně, která formou YouTube videí cílí na obě věkové skupiny, dává velký smysl. Dalším příkladem je naše guerillová kampaň z dubna 2017, při které jsme do virtuálního prostoru vyslali falešné stránky internetového bankovnictví a sledovali, kolik lidí na ně zareaguje – výsledek nás utvrdil v tom, že program online bezpečnosti má stále velký význam,“ říká Kateřina Krásová, ředitelka komunikace ČSOB.

Pokud byste se chtěli ujistit, zda máte dostatečné povědomí o bezpečnosti na internetu, pak důležité informace a rady najdete u nás na stránkách v Průvodci bezpečností. Jestliže vás zajímají i další oblasti, ve kterých pomáháme, určitě se podívejte na Zprávu o společenské odpovědnosti, ve které najdete výčet našich projektů a aktivit.

Osvětová kampaň Hustá Lída

V roce 2007 se na Linku bezpečí obrátilo s problémy na internetu 40 dětí, ale za poslední rok to byl už šestnáctinásobek, tedy 624 dětí. Děti nejčastěji řeší kyberšikanu, obtěžování přes sociální sítě, sexting, vydírání a zneužití osobních údajů. Pouze pětina dětí, které se dostanou do internetového průšvihu, hledá pomoc u svých rodičů.

Osvětová kampaň Hustá Lída

„Youtubery dnes poslouchají děti víc než své rodiče,” říká svérázná matka, která se rozhodla založit svůj YouTube kanál a zabývá se zde různými nástrahami online světa. Roli Husté Lídy přijala oblíbená herečka Eva Leinweberová. Na webových stránkách www.hustalida.cz mohou děti i jejich rodiče nalézt celou řadu užitečných informací a zároveň podpořit Linku bezpečí.